Handelsbetingelser

Vilkår for leje af DJ udstyr hos Concept Events

Vilkår er gældende fra 1. August 2021

Udstyret lejet hos Concept Event vil være specificeret på faktura. Lejer skal være minimum 18 år. Der kræves fremvisning af gyldigt billed ID ved afhentning af lejet udstyr.

  • Lejers ansvar ved leje af udstyr
    1. Lejer er ansvarlig for det lejede udstyr under hele lejeperioden.
      1. Lejer hæfter for alle skader der pådrages udstyret samt bortkommet dele eller udstyr i lejeperioden.
      2. Lejeren har i lejeperioden fuld erstatningspligt for bortkommet eller beskadiget udstyr. Erstatningsværdien antages at være lig nypris værdien.
      3. Er én eller flere dele af det lejede udstyr beskadiget eller bortkommet, er det lejers ansvar at underrette Concept Events hurtigst muligt på telefon eller email.

Tlf.: +45 70 605 123
Email: kontakt@concept-events.dk

  1. Ved misligholdelse af det lejede udstyr, forbeholder Concept Events sig retten til helt eller delvist at tilbageholde det forudbetalte depositum.
  1. I tilfælde af regn og blæst er det lejers ansvar at det lejede udstyr er overdækket eller flyttes indenfor, såfremt udstyret ikke er beregnet til udendørs brug.
  2. Det er lejers ansvar at overholde og følge de instruktioner, der ved leje af udstyr, gives af Concept Events.
  3. Afgifter som Koda og Gramex er Concept Events uvedkommende. Ligeså er det lejers ansvar at sørge for evt. tilladelse fra offentlige myndigheder til afholdelse af arrangementer. Concept Events kan ikke holdes til ansvar for hverken Koda, Gramex, eller andre afgifter. Ej heller kan Concept Events holdes til ansvar for mangel på evt. tilladelse fra offentlige myndigheder.
  4. Ved leje af røg skal der gøres opmærksom på at dette kan påvirke røg-/brandalarmer og kan være generende for folk med astma eller andre luftvejsproblemer. Concept events kan ikke drages til ansvar for dette.
  5. Ved leje af laser, stroboskob og lign. kan personer med epilepsi, eller anden udfordring med hurtigt bevægende/blinkende lys, være generet. Concept events kan ikke drages til ansvar for dette.
  6. Concept Events kan ikke drages til ansvar for evt. skader der er pådraget af det lejede udstyr.

 

  • Afhentning/levering af lejet udstyr
    1. Der skal ved afhentning/levering fremvises gyldigt billed ID.
    2. Lejekontrakt underskrives af lejer inden, eller ved afhentning af udstyr.
    3. Ved levering underskrives lejekontrakt digitalt af lejer før levering af lejet udstyr.
    4. Lejer modtager kopi af den originale lejekontrakt. Aftaler, der ikke fremgår af lejekontrakten, er ej gyldige.
    5. Lejer erkender at lejet udstyr er modtaget i god, ordentlig og fuldt funktionsdygtigt.
    6. Adresse for afhentning/levering aftales individuelt med lejer.
    7. Afhentningen skal ske senest 30 minutter efter aftalt tidspunkt.
      1. Er udstyr ikke afhentet senest 30 minutter efter aftalt tidspunkt, tillægges et gebyr på 400 kr. ex. moms for hver ny påbegyndte 15 minutter op til maksimalt 45 minutter efter aftalt tidspunkt. Er udstyret ikke afhentet senest 45 minutter efter aftalt tidspunkt, faktureres lejer for kontraktens beløb plus 1200kr. ex. moms for manglende afhentning. 

 

  • Returnering af lejet udstyr.
    1. Lejer er forpligtet til at returnere det lejede udstyr i samme stand som ved modtagelsen af dette.
    2. Stand af lejet udstyr er dokumenteret med billeder og video af Concept Events.
    3. Returneres det lejede udstyr ikke i samme stand som ved modtagelse, forbeholder Concept Events sig retten til at opkræve 600 kr. for rengøring af hver lejet enhed.
    4. Fejl og manglende dele til udstyr fratrækkes depositum efter almindelige salgspriser af disse dele.
    5. Ved returnering senere end 45 minutter efter aftalt tidspunkt, forholder Concept Events sig retten til at opkræve en ekstra dags leje.
    6. Returneres det lejede udstyr i en sådan tilstand at reparation er nødvendigt, påhviler det lejer at dække de omkostninger der måtte være ifm. reparation, såfremt disse reparationer ikke kan tilskrives almindeligt slitage.
    7. Returneres udstyret i en sådan tilstand, at reparation ikke er muligt, holdes lejer erstatningspligtig for det defekte udstyr. Det erstatningspligtige beløb vil være lig nyprisen på det lejede udstyr.
    8. Concept Events kan ikke drages til ansvar for evt. skader, erstatninger, bøder eller lign.
    9. Stedet for returnering af udstyr aftales individuelt med lejer.

 

  • GPS overvågning.
    1. Alt udstyr lejet hos Concept Events kan være udstyret med GPS overvågning døgnet rundt alle dage. 
    2. Concept Events forbeholder sig retten til at udlevere oplysninger til politi og forsikringsselskaber om hvor udstyr befinder sig, samt selv benytte oplysningerne til selv at finde udstyret.

 

  • Betaling og depositum
    1. Summen for leje af udstyr samt depositum betales ved afhentning af det lejede udstyr.
    2. Depositum udgør 1000 kr.
    3. Betaling af leje samt depositum kan ske ved følgende:
      1. Visa, Dankort, Mastercard, mf.
      2. MobilePay
      3. Bankoverførsel
    4. Fakturanummer skal oplyses ved betaling.
    5. Oplyses fakturanummer ikke senest 10 hverdage efter endt lejeperiode, anses lejers forudbetalte depositum som en fortjeneste til Concept Events. Herefter vil det ikke være muligt for lejer at gøre krav på sit depositum.

 

  • Afbestilling af leje
    1. Lejet udstyr kan afbestilles indtil 2 dage før første dag i lejeperioden
    2. Ved afbestilling senere end 2 dage før første dag i lejeperioden, opkræves 1 dags leje af udstyret. 

 

  • Accept af vilkår og betingelser
    1. Ved accept af betingelser, erklæres det at lejer har læst og forstået alle betingelser og vilkår for ansvar, udlevering/indlevering, betaling m.m.
    2. Concept Events tager forbehold for dårlig mobildækning og/eller WiFi signal og forbeholder sig retten til ikke at tilbagebetale penge eller på anden vis give en rabat ifald det lejede udstyr ikke levede op til forventningerne.
    3. Ved underskrift at denne kontrakt accepteres det også at Concept Events må tage billeder af personer, udstyr, omgivelser og opsætning m.m. til brug på sociale medier samt hjemmeside og markedsføringsmateriale.
    4. Ønsker lejer ikke at der bruges billeder fra lejers arrangement skal dette ske mundtligt eller til kontakt@concept-events.dk

Vilkår for booking af DJ og/eller diskotek hos Concept Events:

Vilkår er gældende fra 1. august 2021.

  • Arrangørens ansvar
    1. Arrangøren sørger for at der, ved scenen/område for optræden, findes strømudtag til 230 volt, medmindre andet er anført under ”særlige bestemmelser” på tilbud/faktura.
      1. Er den angivne mængde strøm ikke til rådighed, afgør diskotekets ansvarshavende, hvorledes opstillingen kan ændres, således at opstillingen på bedst mulig vis udnytter den strøm der stilles til rådighed.
    2. Ansvar for opretholdelse af ro og orden påhviler arrangøren.
      1. Arrangøren drages til ansvar for skader, der forvoldes af arrangementets deltagere og er erstatningspligtig for eventuelle reparationer af beskadiget udstyr.
      2. Er udstyret beskadiget på en sådan måde at reparation ikke er muligt, vil arrangøren da have en erstatningspligt svarende til udstyrets nypris.
    3. Eventuelle afgifter som f.eks. Koda og Gramex påhviler arrangøren og er diskoteket uvedkommende og diskoteket kan ikke holdes til ansvar for dette.
    4. Diskoteket kan ikke holdes ansvarlig for manglende tilladelse til afholdelse af arrangementer.
    5. Hjælpere: Hvis der under ”særlige bestemmelser” på tilbud/faktura er aftalt et bestemt antal hjælpere, skal disse være til rådighed ved ankomsten samt under nedpakningen.
      1. Hjælpere skal være ædru og diskoteket har ret til at afvise berusede hjælpere og opkræve 1200 kr. ex. moms for hver afvist hjælper.
      2. Udeblevne hjælpere faktureres med 1200 kr. ex moms pr. udebleven hjælper.
      3. Hjælpere er ikke arbejdsskadeforsikret gennem Concept Events, idet hjælpere stilles til rådighed af arrangøren. Arrangøren fremstår som arbejdsgiver og har dermed forsikringspligten.


  • Aflysning af arrangement
    1. Ved aflysning senere end 2 uger før arrangementet, er diskoteket berettiget til honorar svarende til 50% af det i tilbuddet angivne honorar.
    2. Kontrakten kan begæres ophævet hvis:
      1. Sygdom dokumenteret ved lægeattest
      2. Indkaldelse til militærtjeneste, beredskab eller borgerligt ombud.
      3. Der findes ministerielt/militært forbud mod afholdelse af arrangementer.
      4. Ved så alvorlige trafik standsninger, at det er umuligt for diskoteket at nå frem. Diskoteket sørger i sådanne tilfælde for at finde et velkvalificeret diskotek.
    3. Aftalen er indgået med sædvanligt forbehold for force majeure. Det påhviler dog diskoteket at træffe foranstaltninger, der kan sikre optræden til aftalt tid, uanset forsinkelser eller aflysning af transportmidler.


  • Betaling
    1. Depositum forfalder til betaling senest 2 uger før arrangementet.
      1. Depositum udgør 35% af arrangementets totale pris, dog altid minimum 2000 kr.
      2. Såfremt betaling af depositum ikke har fundet sted ved diskotekets ankomst, kan diskoteket nægte opsætning og afvikling af arrangementet og er stadig berettiget til fuld betaling.
    2. Tilkøb af ekstra tid med DJ skal betales før den ekstra tid påbegyndes til arrangementet.
    3. Faktura nummer skal oplyses ved betaling
    4. Betaling kan ske på følgende måder:
      1. Visa, Dankort, Mastercard mv.
      2. MobilePay
      3. Bankoverførsel


  • Opsætning/nedtagning
    1. Opsætning påbegyndes 2 timer før tidspunkt for arrangement medmindre andet er aftalt.
    2. Nedtagningen begynder fra arrangementets angivne sluttidspunkt, med mindre ekstra tid er aftalt og betalt inden arrangementets afslutning.


  • Mislighold af kontrakt
    1. Diskoteket er berettiget til at undlade at optræde, hvis arrangøren ikke opfylder sine forpligtelser.  I sådanne tilfælde, såvel som i tilfælde af at diskoteket har indfundet sig, hindres i at optræde som aftalt, er diskoteket alligevel berettiget til fuldt honorar.
    2. Såfremt diskoteket i alvorlig grad misligholder kontrakten, er dette erstatningspligtigt overfor arrangøren. Diskotekets erstatningsansvar er begrænset til et beløb svarende til kontraktbeløbet angivet i tilbuddet.


  • Accept af vilkår og betingelser
    1. Ved accept af denne aftale erklæres det at arrangør har læst og forstået alle betingelser og vilkår for leje af DJ og diskotek, transport, opsætning og nedtagning, betaling m.m.
    2. Concept Events tager forbehold for dårlig mobildækning/WiFi og vores DJs vurdering af et ønske, hvorfor musikønsker ikke er garanteret afspillet.
    3. Ved accept af denne aftale, lejer arrangøren et komplet diskotek og/eller DJ, og ikke et diskoteksanlæg. Anlæg og andre effekter med forbindelse hertil, eller indflydelse på, diskotekets optræden må derfor udelukkende betjenes af diskotekets personale, eller af personer som diskotekets ansvarshavende udpeger hertil.
    4. Der accepteres samtidig at Concept Events må tage billeder af personer, udstyr, opsætning, omgivelser m.m. til brug på sociale medier samt hjemmeside og markedsføringsmateriale. Ønskes det ikke af arrangøren eller deltagere til arrangementet, kontakt da diskoteket på email kontakt@concept-events.dk, eller mundtligt til diskotekets personale.



  • Gratis fest: Skal afholdes senest 12 måneder fra dato for lodtrækning og gælder kun for bronze- og sølvpakker.

  • Rabatgavekort (30 % og 60 %): Gyldige i 12 måneder. Festen skal afholdes senest 24 måneder efter lodtrækning. Gælder alle DJ-pakker, men ikke photobooth, catering eller andre tilvalg.

  • Transport: Gratis på Sjælland. Gebyr tilføjes for kørsel uden for Sjælland.

  • Gavekort: Kan ikke ombyttes til kontanter. Gavekortet må videregives. Gavekortet kan benyttes ved oplysning af vinderens e-mailadresse.

  • Alderskrav: Deltagere skal være mindst 18 år.